Mokinių pasiekimai ir pažanga vertinami vadovaujantis
švietimo ir mokslo ministro patvirtintais dokumentais:
· Priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir
vidurinio ugdymo bendrosios programos https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalact/1a764050239511edb4cae1b158f98ea5 · Mokinių, kurie mokosi pagal bendrojo
ugdymo programas, mokymosi pasiekimų vertinimo ir vertinimo rezultatų
panaudojimo tvarkos aprašas
https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/c497e6e0483511ee8185e4f3ad07094a?jfwid=anhhaxyow· Įgyvendinant bendrąsias
programas, naudojami šie vertinimo būdai: · formuojamasis vertinimas –
mokinio pažangos skatinimui, stebėjimui ir vertinimui ugdymo procese teikiamas
grįžtamasis ryšys, padedantis mokiniui gerinti mokymąsi, nukreipiantis, ką dar
reikia išmokti, leidžiantis mokytojui pasirinkti veiksmingiausius ugdymo
metodus, siekiant kuo geresnių rezultatų. Viena iš formuojamojo vertinimo dalių
yra esamos situacijos įvertinimas, kuris padeda mokytojui suprasti, ką mokiniai
jau moka ir geba, kaip toliau planuoti ugdymą. Formuojamasis vertinimas
nesiejamas su pažymiu, jis teikia duomenis, kurių pagrindu mokytojas mokiniui
teikia kokybinį grįžtamąjį ryšį apie tolesnius jo mokymosi žingsnius;
· įsivertinimas – paties
mokinio mokymosi proceso, mokymosi pasiekimų ir pažangos stebėjimas, vertinimas
ir apmąstymas, numatant tolesnius savo mokymosi žingsnius; · apibendrinamasis vertinimas –
juo patvirtinami mokinio pasiekimai, baigus temą, skyrių, kursą, modulį,
programą. Priešmokykliniame ugdyme apibendrinamuoju vertinimu
įvertinami vaiko pasiekimai, baigus programą. Pagal poreikį taip pat galima
taikyti tarpinį vertinimą. Pradiniame, pagrindiniame ir viduriniame ugdyme
apibendrinamasis vertinimas sukuria sąlygas konstruktyviai kelti ugdymo tikslus
ir pa(si)rinkti tinkamus mokymo ir mokymosi būdus, pateikti pasiekimų įrodymus
mokiniui, vaiko atstovams pagal įstatymą, mokytojams. Vidiniu apibendrinamuoju vertinimu mokytojas
apibendrina mokinio mokymosi pasiekimus, jo rezultatus fiksuoja pažymiu
ar kita forma. Išoriniu apibendrinamuoju vertinimu užtikrinamas patikimas,
duomenimis grįstas ugdymo proceso grįžtamasis ryšys. Be to, jis suteikia
galimybę šalies mastu informuoti bendruomenę apie tai, kaip sekasi siekti
užsibrėžtų nacionalinių švietimo tikslų. Išorinis apibendrinamasis vertinimas
taip pat naudojamas patvirtinti mokinių pasiekimus, baigiant pagrindinio ir
vidurinio ugdymo programas;
· įsivertinimo, formuojamojo ir
apibendrinamojo vertinimo dermę užtikrina mokytojų ir mokyklų vadovų
atsakomybė, įtrauki mokyklos vertinimo kultūra ir visų su ugdymu susijusių
asmenų dialogas.
Pradinio, ugdymo bendrosiose programose išskirti slenkstinis, patenkinamas, pagrindinis ir aukštesnysis lygiai- kuriais
pusmečio pabaigoje vertinami VISI mokomieji dalykai. Pradinio ugdymo programoje
mokinių pažangai ir pasiekimams fiksuoti ir vertinimo informacijai pateikti
naudojami komentarai, vertinimo aplankai. Šiuos aplankus, mokytojo padedami,
mokosi sudaryti patys mokiniai; taip jie kartu mokosi įsivertinti pasiekimus.
Mokinių pasiekimai pažymiais nevertinami.
Mūsų mokyklos ugdymo(si) pažangos vertinimas padeda vaikui:
Skleisti individualybę, brandinant asmenybę, didinti pasitikėjimo savimi
jausmą;
Plėtoti gebėjimus (asmenybinius, socialinius, komunikacinius, pažintinius,
veiklos, kūrybinius);
Kelti mokymosi motyvaciją, skatinti norą nuolat tobulintis;
Stiprinti savivoką, savikontrolę, gebėjimą vertinti save;
Vertinimo procese dalyvauja mokiniai, mokytojai, tėvai.
Vertinimo sprendimai daromi, remiantis įvairiais būdais gauta informacija:
Stebėjimu;
Klausimais (žodžiu ir raštu);
Testais;
Klausimynais;
Mokinių darbų aplankalais;
Užrašais, pastabomis ir kt.